tisdag 8 maj 2012

Nu har jag en fråga åt ER..





Vad innebär det att bli skådespelerska
Ja precis! Enda sedan liten flicka har jag velat bli det, och nu har jag verkligen tänk igenom kollat lite på skolor osv, men tycker inte jag fått så mycket information. Så nu får ni hjälpa mig!


-När jag läst hur andra skådespelerskor har blitiv till det, har alla varit med i skolteatrar osv. Det har inte jag.. Och när jag säger att jag vill bli skådespelerska menar jag inte nån som är med i SalatutElämät eller finska skit filmer (klart kan jag börja med de).. Utan skulle nog hälst fara utomlands, eller bara sverige eftersom jag har inga problem med Engelskan eller svenskan haha (klar de behövs bättras mend engelska men iaf, lätt!)

Hursom hällst, hur går man till väga?  vad ska jag göra? var finns nån bra teater skola? ska men går i en teaterskola för att bli en skådis? kan man gå direkt utomlands och studera till det eller måste man börja i Finland?

AnnaLynne McCordGillian Zinser & Beau Mirchoff gillar jag, Annalynne &Gillian spelar i serien 90210 och Beau är med i Awkward, dem 3 gillar jag grymt mycket! klart de finns massor av andra som är välkända, såkidsar som alla känner till. Men dessa 3 är inte så värst kända, men endå så grymt duktiga med det de håller på med.


Skulle vara vääldigt tacksam för era svar! :)
Berätta/dela gärna med dig om du har annat att komma med! 



4 kommentarer:

  1. Finns en filmskola i Hollywood där man får bli antingen skådis eller behind the scene/kamerautbildad/.. Har själv kollat in skolan men minns tyvärr inte vad den heter, tappade intresset efter att jag såg vad det kostade att gå i skolan.. Har ingen aning om hur svårt det är att komma in dit heller x)

    Annars har jag förstått att många fått roller genom att vara medverkande i teatrar och dylikt men har för mig att det är den svåra vägen, då kör man nog mest på hoppet om att bli inbjuden till ngt större om man blir upptäckt och är bra/har ngt speciellt..

    Kanske orkar söka efter den dä'r skolan jag prata om senare då jag har tid, har lunchpaus nu så hinner inte mkt!

    Men visst vore det roligt att vara skådis ;p Har själv bollat med tanken, man får inte ge sig bara =P

    Sök efter skolor i andra länder än Finland. Kanske det vore enkelt att börja i Sverige, de har ju en del skådisar redan.. Eller så åker man till USA och satsar stort, dock är det svindyrt :X

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo jag kollade in lite noggrannare på skolor i bla. UK/USA/Hollywood.. Jag ser man MÅSTE VARA SVIIN RIK.. jiiisus vad dyra utbildningar. Nej inte ska man ge sig i första taget inte! :)

      Radera
  2. Hmm, du kan ju börja nu med att bli med i vasa teater, vet inte om man måste vara utbildad för att få vara med där? men det går att vara med i jakob teater i alla fall, utan utbildning.. och det skulle ju vara bra som start :) sen finns ju kulturama i stockholm vilket är en jätte bra skola :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst har jag tänkt på teatrarna, spec. Vasa Teatern! ska kolla vad som krävs osv dit! Tack fö tipen Elin! :D

      Radera