onsdag 7 mars 2012

- Alltså nu börjar jag blir orolig -








Precis som rubriken och bilderna säger, vad är de som sker med mig nu?! nu 3 dagar i rad har jag bara sovit efter skolan?!
Idag tänkte jag när jag slutade klockan 15 att idag ska jag INTE SOVA. När jag väl varit hemma blir jag såå trött, och de menar jag helt död! somnade, vaknade o försökte hålla mig uppe, somnade vaknade, somnade sådär hålld de på, och hur jag än faktigst försökte vara uppe och vaken kunde jag bara inte! Sist och slutligen vaknade jag 22.. kan ni fatta at jag sovde från 16-22?! Snälla nån vad är de som händer?


3 kommentarer:

  1. Du måst sova på nätterna! De e int bra att sväng på dygnsrytmen sådär. Ett tips av en erfaren sovare som tibörjan bara sku viila lite på dagarna, som sluta me att ja vakna några timmar senare å va sur resten av kvällen. Hur trött du än är, sov INTE på dagarna. Sätt dig inte framför datorn, se int på nån film utan gå ut me kompisar, träna osv. gör nåt sånt så du inte somnar, tror knappast du somnar om du är ute och shoppar, går runt och tittat på saker osv. Hur trött du än är så plågas fast en stund å sen när klockan är 9-10 så går du å sover. Du måste få svängd rytmen till en sån rytm som 'normala' människor har, så brukar min mamma säga när jag är uppe på nätterna och jag klagar över att ja e trött på mornarna. Och ifall du tycker kan du ju kolla upp ditt Hb om det är lågt, om du skulle behöva nå kosttillskott finns olika orsaker varför man kan vara trött, men de e nu inte nåt allvarlit, voin vaikka lyödä vetoa siitä :)

    SvaraRadera
  2. Du kan ha järn brist , ja ha hadd precis sådär jag å ! Så far å köp järn tabletter och ta 1 månads kur, så borde de reda upp sig om de e de!
    Å de e ju int nå dåligt å äta dom fast du sko ha järnet i kroppen i skick :)!

    SvaraRadera
  3. Oj tack so mycke för tipsen! Ska försöka att hållas upp på dagarna och fara o köp järn tabletter! :)

    SvaraRadera