onsdag 21 november 2012

A beautiful Island


Ni som följt min blogg under en längre tid känner mig väl och vet att jag får ibland mina sjuka idéer.
Nu har jag igen fått skåvi och blivit helt besatt av Taiwan.
Aldrig har jag förr fundera på att åka till nått asiatiskt land inte. Eller Thailand ja, men bara för att rymma från vintern och snön, och bli brun som en bränd pepparkaka. Mer tanke bakom det har jag ej satt.

Men när jag börjat följa flera Taiwanska serier och sett nåra filmer
har jag börjat sätta mer och mer märke till dessa:


  •  Folket där är mycket glada och sociala där - Vi Finländare är appsolut inte det. 
  •  Taipei är en jävligt stor och modern stad blandat med gammalt och det finns SÅ mycket att se där
  •  Jag har börjat se skillnaden mellan olika asiater - Det kundejag inte förr och tyckte alla så lika ut.
  •  Börjat tycka de är attraktiva - Ärligt har jag aldrig lagt märke till det, inte förrän nu.
  •  Börjat acceptera deras gullighet och töntighet - Förr tyckte jag det var as löjligt med HelloKitty och dedär töntiga " söta posen  ni vet vad jag menar.
Skit mycki annat men kommer inte på nujust.

Började för skojjs skull se vad flyget skulle kosta dit
- Budget pris ca. 600€ 
   resan skulle ta ca 25 timmar och mellanlanda 2 gånger. första i Amsterdam och andra i Kanton.
- Helt kiva med tanke på att jag skulle vilja åka till Amsterdam haha! fasst dedär skulle nog vara en jävligt  
   pika visit

Sen om man plussar hotellet till så blir det kanske.. Ja vet int har inte hunnit kolla så noga genom det.
Så de lär bli en mycket dyr resa dit.. Men om man sparade enormt nu så kanske man skulle faktigst kunna åka dit!


Verkligen sevärd. Genom att se denna får ni kanske 
ett humm över vad jag snackar om!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar