tisdag 28 februari 2012

Traumatiska tandläkar besök 1 & 2

Nu måste jag bara berätta om min traumatiska händelser dom 2 senaste dagarna (måndag och tisdag.)

MÅNDAG:
- Hade inte varit vid tandläkaren på 4-5 år så hade fått 2 hål. De fixade etta hålet nu och andra sen. Jag kom till kliniken helt skakis och rädd. Jag sätte mej ned i stolen och fick flasch back's från förr när jag var 1-2 ggr i veckan till tandläkaren pga jag hade så sneda tände så ja använde "hammas tuki". 
De började med bedövningen och de tog såå ont redan då så jag var helt svim färdig! efter en stund kände jag ingenting på vänstra sidan. Och blev lugnARE tills de började borra och vad allvärldens grejjer de satt i munnen på mig!
- De hemskasta jag varit med om i mitt liv, De bara pratade sins i mellan om nåt på samma gång den hade stoppat min mun full av alla möjliga grejjer, tandskötaren (hjälpledaren så att säga) hållde i pumpen som SKULLE suga bort all vatten från munnen, hade plaserat den så fel och kollade inte eens var hon hade den att jag började svälja och svälja och svälja! De kännde som om jad drunknade, jag fick heller ingen anga genom näsan och jag var så rädd så jag fick panik men just då slutade hon för stunden. sådär fortsatte det en lång stund och sedan var de klart.
När jag kom hem kunde jag inte tala så bra, inte äta, inte dricka så jag skrattade lite åt mej själv haha + att hela vänstra sidan bara hängde!
Cindy och Valon tycktes ha rolit åt mej då jag såg så för jävlig ut när jag strattade och talade osv.
Mot kvällen började bedövningen släppa så då var det ju ett helvet i min mun! DE GJORDE SÅ ONT VAD JAG ÄN GJORDE. Så jag grät lite haha.

TISDAG:
- Arg att stiga upp så tidigt + att cyckla i detta förjävliga väder att jag heltenkelt inte tänkte hur hemskt jag hade det dagen innan. När jag väl kom till kliniken igen kom alla flasch back's igen från GÅRDAGEN då..
När det vär var min tur blev jag helt stel och otroad. Denna gång var det BARA bedövningen som gjorde så ont att jag fällde några tårar.. annars gick det bra och tog BARA 15 MIN!
MEN nu är det riktigt bedrövligt, eftersom jag fick deövningen så pass långt bak så den har farit ända till halsen! Jag känner ingenting när jag sväljer?! Jag är medveten om att jag gör det, men känner INGENTING ALLS.. De är riktigt jobbigt faktist, eftersom jag just förökte äta bröd men storknade nästan eftersom jag inte vet vad jag gör om jag sväljer eller inte..

 -Det var allt. Jag har ganska hög smärttröskel, men när det kommer till tanläkar,mun osv. De är bara obehagligt!
Och det där med gråtande, jag är kännslig med "romantiska/sorliga filmer osv, men när det kommer till mig och smärta.. Det är inte ofta heller, jag brukar bara svära attans, men inte gråta, Nojaa än en gång är allt pga min mun är ett av de kännsligsta och mest obehagligaste ställen jag vet. -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar