onsdag 4 januari 2012

Lite av min träning hemma och på gym

Bara för att jag älskar mamma <3
Bara för att jag saknar sommare och
Santoriini <3
Bara för att jag har så fiin miin :)

HEY
Idag vaknade jag tidigt! nämligen halv 1 :D
Städade rummet lite grann gick ut med hunden osv. For senare ut med cindy & sonu till ansus. Chillade där en stund tills det var dags för gym!

For till gymmet och koncentrerade mess på arm och rygg musklerna. Såklart lite situps och pullups övningar.

Det är flera som undrar vad jag tränar och var så här kommer svarer:

HEMMA

- Har jag 2kg:s hantlar och en tränings matta.
Så hemma när jag tränar, koncentrerar jag mest på abs (mag musklerna)
Brukar söka inspiration från nätet (sök på engelska, lättast att hitta då) där de visar många bra övningar.
2kg:s hantlar är inte mycket men de är ju nånting, och gör du många olika övningar blir det nog tungt till slut! haha

GYM

Armarna
använder jag först 4 kg:s hantlar så musklerna värms upp 3x12 ca 1min paus och sedan byter till 6 kg:s hantlar, drar samma 3x12 och ca 1min paus
- Drar olika övningar tex. Stående, knäböjd, liggande på bänk osv..
- Med olika maskiner, beroende på vilka muskler jag koncentrerar på.

Benen
Finns så mycket du kan göra, tex olika "hopp" övningar, men jag använder maskiner hällst.
Börjar med ben press 50kg värmer jag upp med, och drar såklart 3x12 ca 1min paus, laddar på mera kilon efter varv, brukar dra 100kg oftast, eftersom den inte är fö tung eller fö lätt. 3x12
Och sedan andra maskiner där du fokuserar på andra muskler i benen.

Övrigt

Brukar fara till "salen" mellan varven, för att göra några sit ups/pull ups, olika mag övningar, strech osv.


Hoppas det dög åt er som undrade :) 
OBS! De här övningarna jag gör, passar mej bäst för situvationen. Tycker jag det börjar bli för lätt sätter jag mera kilon på, och känner efter vilket känns bra.

Så prova dig fram och hitta "till dig passande" tyngder!
Prova olika maskiner, se vad som känns bra och träna!
Det är okay att se helt blåst ut när på första gånger provar en ny maskin, och inte vet vad man gör och hur! Efter en tid när du vant dig vid olika slags maskiner känns allt så mycket bättre, när du kan variera din träning! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar