söndag 3 juni 2012

Fotboll i familjen

Min familj består av 5 pers. Mamma, pappa, 2 yngre bröder och jag.

Yngsta brodern Teemu 11, är myckte begåvad i fotbollen. Spelar i två lag, Jaro och VPS, är med i Sami hyypiä akademin osv. Sviin bra i skolan också dessutom

Mellersta brodern Joonas 14, var begåvad i fotbollen, men så kom vänner osv imellan så de har lämnat lite där, iofs har han gjort come back i fotbollen och det går helt ok där. Ok bra i skolan, kunde vara bättre

Sen jag.. Stora syster Emilia 17, simmat, friidrottat, spelat fotboll, ridit, dansat, gymnastik osv.. Raden skulle kunna bli jätte lång! Skit i skolan, har alltid varit det. Kan inget åt det

Vad jag vill komma till är att i denhär familjen pratar vi bara om fotboll, hur och vad man ska göra nu och sen, man måste bara koncentrera sig till fotbollen allt annat måste du lämna, egna träningar här hemma som pappa drar till dem, jämförs med andra " due bättre än blablablaa, gö som han gör, han e bättre, han tränar mera osv.
Jag tycker synd om mina bröder, eftersom pappa och mamma styr och ställer dem alltför mycket. Jag förstår varför de gör det, och det är ju för att de är så duktiga. men vad händer sen då Joonas hittar en brud? eller Teemu börjar vara ute på stan om nätterna?

Jag har sett flera fall där det har det likadant som hos oss. Killarna får ingen fritid helt enkelt. De får inte leva sitt liv.

Tycker så synd om mina bröder. Men fyfan vad jag skrattar åt pappsen då Teemu till exempel börja röras vi stan och med brudar! HAAAAAHA

Hälsningar
Emilia, enda normala i familjen som gör precis vad hon vill = svarta fåret :) och lit avundsjuk är jag också då jag ej får lika mycket uppmärksamhet

5 kommentarer:

  1. De får visst leva sina liv och fritid har de.. Dina bröder blir INTE tvingade att träna eller att spela fotboll. De tränar och spelar fotboll för att de tycker om det och vill bli bra på det. Det är inget fel att stötta och uppmuntra dem i ngt de har gåvor till. Du har själv sagt att du inte vill ha sådana föräldrar som inte bryr sig vad barnen gör eller tycker. Du har sådana föräldrar som bryr sig om sina barn och vill deras bästa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst. Men jag då? de har int ni tänkt på! de glömmer ni alltid att tänka på att ni faktist har en flicka i familjen som int försöka bli bra me de HON ÄLSKAR messt.
      *Ba Dum Tss*

      Radera
  2. Det är en fin gräns mellan att stötta, och puscha för hårt. Och man är ofta och snubblar över på "fel sida". Viktigt att de får göra egna val angående fotbollen och att de känner sig lika älskade fast de väljer att pausa eller helt sluta.

    /en som har spelat för andras skull.

    SvaraRadera
  3. Det stämmer de du skriver men våra pojkar väljer nog själva om de spelar eller inte som sagt så tvingar vi ingen. Pojken som är 14 år så han fick motivations problem här i vintras och han hade paus från fotbollen började friidrotta i stället men nu har han bytt om igen till fotbollen. De ända vi sa var att om inte fotbollen intreserar så måste han hitta ngn annan intresse för framför datorn börjar han inte sitta 6-12 timmar per dag som han tänkte börja göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint! Det är bra med föräldrar som stöttar! :) Hoppas ni får en bra säsong.

      Radera