tisdag 26 juni 2012

Ätstörningar?


(SORRY FÖR ALLA DESSA -INTE-MINA-BILDER- OCH TRÅKIGA TEXT INLÄGG. SKA ÄNDRA PÅ DETTA IMORGON)



Minns jag rätt har jag skrivit här tidigare att jag mått dåligt på mårnarna då jag ska äta.
Well de fortsätte på samma vis, men nu är det liksom jag mår illa, illa så jag behöver spy efter att jag ätit.. Provat äta alltmöjligt o se ifall de är nått jag regerar på eller men de är liksom av allt jag stoppar i mig! Grrr börjar bli riktigt less på detta! O detta beror fortfarande inte på att jag skulle vara gravid.. haha ingen chans liksom!

Idag åt jag 3 nugets! DET är allt jag ätit idag. Jag är dö hungrig JA, men direkt jag ser mat börjar jag må såå illaaa fyfaan.

Jag verkligen rasar ner i vikt.. Och det är inte kul.


Vad tror ni detta kan bero på? inte måste jag väll söka hjäpt till läkare inte? skulle inte alls ha tid med sånt, dessutom kan de inget här i trakten så lika bra sitta hemma oäten, man går ju ner i vikt (Y) hahah nej men seiöööst vad är det som händer här?!

11 kommentarer:

  1. Att kolla upp me nån läkare sku väl va bäst, men om du int vill de så kan du ju allti söka runt på näte lite om olika tips från folk i samma situation. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå de e sant, men int gör läkarna nått här i Jeppis inte. Men de sant, borde troligen göra det eftersom jag inte får fram nått från nätet heller.. :)

      Radera
    2. Bara för att några läkare e kallhjärtade, betyder de int att INGEN gör nånting! isf sku di flesta i jeppis sjukhus ha dött! take a chance, va fölorar du egentligen?

      Laga int allihop i sama båt, bara för att vissa int kan nå :)
      take care, och hoppas de ordnar sig!

      Radera
  2. Gör någo riktigt gott åt dig å ät? Eller så prövar du dricka lite kalorier? :P Whatever floats your boat :P

    SvaraRadera
  3. I Jeppis finns Finlands andra bästa ätstörningsklinik Fredrika. Bara i H:fors hittar du en bättre. Så jaa, läkarna e sakkunniga å vet va di talar om :) Om din situation fortsätter och du har problem med att äta så sök hjälp. Anorexi, bulimi och ortorexi är inte bara fysiska sjukdomar, de handlar inte bara om att gå ner i vikt å vara sjukt smal. Det är en svår psykisk sjukdom som man ska stoppa i så god tid som möjligt och försöka komma ur det. Om du nu tycker att du int har tid me att söka hjälp så tiden som du nu sku lägga på det är minimal jämfört med att du söker hjälp först när sjukdomen ätit upp dej. Ätstörningar tar oftast flera år och ca 10% klarar av det aldrig. Vill int skrämma upp dej. Försöker bara förklara att att inte äta är ingenting att leka med :)

    SvaraRadera
  4. Hej hördu! ja har haft samma sak! eller ja tror no de iaf fö he låter jätte bekant! Alltså på morna så mååd ja rikti dålig å kuna int eta nåå å mesama ja sååg mat så vila ja baa spy! å alltså ja försöka tryck i me maat fö ja va dööhungro men he känsta som ja ba vila spy, så ja fo flejr gang å tryck fingre i halsen fö ti si om he hjälpt, så no hjälp ju he men ja byrja no entå må dåligt san så.. Så på flejr dag hadd ja int nästan iti naa, fö he känsta hejlatin i halsn som att ja vila spy! Fö me hald e påå i kanski en viko.. så tå fo e no omm. Men int vejt ja ju om hede tin jutto er sama sak men! Om he er he så tå fare no säkert om ett na dagar! Men hoppas he blir bra snart då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du Ida de är preciiiiis sådär de känns! alltså att jag sku ha spy i halsen men de kommer int bort o int går de att tryck i sig nå mat heller! ja får verkligen hoppas de far om dehär va ja nu än har på gång.. :)

      Radera
  5. Har haft samma grej jag med, brukar gå i perioder men de har alltid gått om av sig själv. Hoppas det är samma sak för dej me :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej men de ju "trevligt" att jag inte är enda med dethär konstiga problemet! Vi ska hoppas det går om :)

      Radera
  6. jag har o såde, ha haft i 1½ år nu o ja gick ner 7 kilo som mest! Fick som tur medicin mot e som ja nu tar fler gånger om dan så nu klarar ja åv ti ita bättre, int lika bra men bäter :) ja låta e ga sålangt så ja hamna in på akuten, så ja sku rekomender du far o koll upp e fyri e sku händ naa så du måst ligg på sjukhus i dropp! O ifall du far o koll upp e, hoppas du int har sama fel som mejj (y)

    SvaraRadera
    Svar
    1. huj! de ei ju int så kiva! kanske jag endå borde kolla upp de.. för att vara säker!
      Hoppas du har det bra nu! :)

      Radera