onsdag 8 december 2010

Ronja hamnade på akuten ikväll..

ja precis.. hon satte på soffan och studerade sina tår, när hon plötsligt upptäckte ett stort inflamerat, hårt blödande djupa sår mellan sin andra minsta tå och lill tån. 
Då blev hon jätte lessen ock grät för det gjorde ont mittiallt, så hon började gråta. som tur är jag emilia en blivande närvårdare/akut vårdare så jag tog tag i situvationen och hemtade min lilla söta första hjälp väska, som min mamma pia gav mej. där hittade jag desifikitifonsmedel och jag putsade såret, sen lag jag en fotbolls plåster på det stora såret, men den ville int ta fast, eftersom såret blödde så mycket så jag bestämde mej att lägga tryck bandage så hon inte skulle förblöda sig i sin lilla tå.

här är en bild eller fler
BILDBEVIS













SLUTET GÅTT ALLTING FIINA SAAKER =)

ronja; - peace and love from me <3

4 kommentarer:

  1. tur att du är en blivande närvårdare och inte fjärrvårdare :)

    SvaraRadera
  2. Verkligen fint lindat, du har tatchen gumman <3
    Du blir nog en BRA vårdare!

    SvaraRadera