tisdag 22 februari 2011

Har jag astma?!

Tjoo min dag började 8.15 till 12.30 chillt :) Efter det har jag bara sutti på dator, o kolla på filmer och serier.. 


Men nu undrar jag om jag har astma eller har på väg att få eller något?


- När jag andas, andas jag inte med hela lungorna,och det vet jag!
- Och jag måste ta djupa andetag emellanåt! och när jag tar/fösöker det så får jag inte luft i hela lungorna ibland, så jag måste lixom ta.. flera tills jag får fyllt mina lungor?
- På nätterna så kan jag halft vakna av att jag inte får tillräckligt med luft.


Och ibland känns de att jag snart slutar andas! ;o
Det är jätte jobbigt..


Har någon svar på vad det är som händet med mig?!

2 kommentarer:

  1. Ja har samma sak på nätterna , kan mittiallt vakna av att ja typ int andas nå. Kan bero på att man sover för djupt ? Nä ja vet int , men de e hemskt! Men ja har haft ungefär sama sak, ja hadd svårt å andas hela tiden fick helt panik osv, så for vi ti sjukhuse så kom de fram att ja bara har inbilla mej att ja sku ha astma å svårt att andas , de va int nå fel. Efter de har ja int haft nå problem. Men iaf sku de ju vara bra att fara å kolla ti sjukhuse , di har ju såndär maskin som man får låna därifrån i en månads tid? Via den ser de ganska bra om du har andningsproblem. Men man får ju hoppas att du också bara inbillar dej. Men Krya på dej, ja ota selvää mistä on kyse. :) Heidi

    SvaraRadera
  2. Ojdå ;o jees ja ska nog fara o kolla upp de! 0Hoppas att de inte e nå astma utan typ bara 'inbillning' : )

    tack ska du ha ! :)

    SvaraRadera